Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2012 12:47 - СИГНАЛ ДО ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР НА РБ ЗА НЕДОПУСТИМО ПО ЗАКОН РАЗПОРЕЖДАНЕ С ПУБЛИЧНАТА СОБСТВЕНОСТ НА ИСТОРИЧЕСКАТА ЦЪРКВА-КОСТНИЦА ГР.БАТАК И ОСНОВНИЯ МУЗЕЕН ФОНД-
Автор: buditel1batak Категория: История   
Прочетен: 1692 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 05.02.2013 10:04


Културно - Историческо Дружество „Будител“- гр.Батак,

гр.Батак, ул.„Петър Горанов“ №8                                   buditel_kid@mail.bg

Изх. № 11 / 07.12.2012 г .                                               http://buditel1batak.blog.bg/                                    ___________________________________________________________________________

     Сигналът е заведен във Върховна Касационна Прокуратура с вх.N 15042/2012      
     Информация за хода на сигнала - на сайта на Върховна Касационна Прокуратура                                                             

                                До: Главен Прокурор на  Република България

                                                        

С И Г Н А Л
/отворено писмо/

Относно:

Недопустими по закон действия от Община Батак за      

разпореждане/дарение/ с обекти Публична Собственост-
Недвижимата Културна Ценност-църква-костница  и музей ,,Св.Неделя“
и Движимите Културни Ценности-кости и дръвници-Основен музеен фонд

 

           1.Закононарушения при издаване от Община Батак на Акт №110 от   05.09.2000г. за Публична Общинска Собственост за Историческа църква-костница, „Св.Неделя“ в гр.Батак – Недвижима Културна Ценност с категория Национално Значение, с който Акт е присвоена Публична Държавна Собственост и искане за отмяна на същия.

             2.Намерение на Областния Управител на Област Пазарджик  да не забележи закононарушението по т.1 и инструкциите дадени в становището на Министерство на Културата изх.№ 93-00-13/ 28.11.2012г., с което по наш сигнал е сезиран от Министъра на Културата за  упражняване на Правомощия по чл.32 ал.2 от Закона за Администрацията за отмяна в двуседмичен срок, считано от 30.11.2012г., на горецитирания Акт №110 за ПОС от 05.09. 2000г., одобрен със закононарушения от Кмета на Община Батак.

 

             3.Закононарушения при последващи решения на Общински Съвет Батак за промяна на собствеността на Историческата Църква-Костница от Публична Общинска в Частна Общинска -съотвентно решения  №477 от 31.03.2011 и №488 от 21.04.2011г..

     4.По  Отношение на Движимите Културни ценности-Закононарушения по  решение №505 от 30.06.2011г. за дарение от ОС Батак на Пловдивска митрополия на  Движими Културни ценности-Основен Музеен Фонд – кости и дръвници.

 

    Г-н Главен Прокурор на Република България,

    КИД “Будител“ Батак е изразител на волята на по-голямата част от батачани, материализирана в нарочна подписка за запазване статута на църквата-костница, като паметник-музей, така, както ни я завещаха нашите предци.

  Цялата процедура, която касае документацията, изготвена от Община Батак по собствеността на Историческата църква-костница „Св.Неделя“ и последвалото дарение на Пловдивска митрополия през 2011г. стъпва на един погрешно съставен Акт за Публична Общинска Собственост № 110 от 05.09.2000г., който  трябва да бъде обявен за нищожен и отменен по две основни законообосновани причини:

         ПЪРВА Причина: разгледан само като вид документ, Акт №110 следва да бъде обявен за нищожен и отменен, защото не удовлетворява изискванията за изготвяне и попълване на формуляр – образец за съставяне на Акт за общинска собственост утвърдени с Наредбата за утвърждаване на образците на актовете за общинска собственост одобрена от  МРРБ и Министерство на Правосъдието и съгласно ЗОС.

     ВТОРА  Причина : Чрез Акт №110 от 05.09.2000г. е присвоената  Публична Държавна Собственост на Историческата църква-костница „Св.Неделя“ в гр.Батак, което ще обосновем по-долу.

         I.Доводи и Аргументи по Първата причина:

             1.Графите, в които следва да се попълнят правните и други основания за съставяне на акта са празни! Актът №110 за ПОС не  отговаря на изискванията на ЗОС и Наредбата за утвърждаване на образците на актовете за общинска собственост, на досие на имот - общинска собственост, за определяне реда за съставянето, воденето и съхраняването им утвърдена от Министрство на МРРБ и Министерство на Правосъдието.

          1.Няма упоменато нито едно правно основание за съставяне на Акта.

       2.Невежо тълкуван чл.56 от ЗОС  е посочен за  правно основание единствено и само той. Чл.56 от ЗОС не е правоопределящ и не може да бъде сочен за правно основание.

                Чл.56 от ЗОС казва единствено, че Актовете за Общинска собственост се изготвят върху формуляри – образци  утвърдени от министъра на МРРБ.

        3.Не са упоменати предишни документи удостоверяващи Правото на Собственост на Община Батак, на база на които се съставя Акт №110 за ПОС/чл.58 ал.2от ЗОС/

       4.Не е упоменато Правото на ползване на Исторически Музей в гр. Батак върху Историческата църква-костница, в която се пазят кървавите следи от клането, костите на загиналите и дръвниците /чл.61от действащия към 2000г. ЗОС и  Наредба 8 ДВ.бр1,2010г./, което Право на ползване съществува без прекъсване от създаване на ИМ гр.Батак -1956г.

        5.Не е извършено преактуване на Акт №110 от 2000г. за ПОС след  влизане в сила на кадастралната карта на гр.Батак, съгласно чл.59 ал.1 от ЗОС и Наредба 8 на МРРБ и МП /ДВбр.1 от 2010г./

           6.Не е упоменат като предишен собственик Държавата.

           7.  Не е упоменат Акт за Раздържавяване на обекта.

             II.Доводи и Аргументи по Втората причина:

        1.Присвояване на Публична Държавна собственост-Основно закононарушение на АКТ №110 за ПОС от 05.09.2000г., одобрен от Kмета на Oбщина Батак.

              2.Историческата църква-костница–Недвижима Културна Ценност, категория първа – Национално Значение  е самостоятелен обект, в самостоятелно УПИ по плана на гр.Батак, върху който от 1956г. до2011г. е отредено Право на Ползване на Исторически Музей гр.Батак, спрямо което право, обектът църква-костница и музей е част от Музейната експозиция на ИМ-Батак, а  костите и дръвниците, които се съхраняват вътре са Основен Музеен фонд – Движима Култура Ценност под закрилата на ЗКН и Публична Собственост.

              3.Собствеността на Историческата църква-костница е Публична Държавна Собственост съгласно всички Закони обнародвани от възникване на Правова Българска Държава след Освобождението на България-1876г. до днес и няма действие от страна на Държавата за Раздържавяване на обекта, независимо от смяната на законовата уредба.                 

            3.1.Закон за Издирване на Старините 1890г., чл.8 -обявена за държавна Недвижима Старина, собственост на Правителството.

            3.2.Закон  за Старините, 1911г., чл.25- обявена за Недвижима Старина, собственост на Държавата.

           3.3.Постановление на Министерски Съвет №1608 от 30.12.1951г./ Известия(ДВ)бр.7 от 1952г./-обявена за общонародна собственост /глава I т.2а,т.2г ПОСТАНОВЯВА: ,,ОБЯВЯВА ЗА ОБЩОНАРОДНО ДОСТОЯНИЕ  превод от руски  - национална, публична, общонародна собственост/ И СЕ ПОСТАВЯ ПОД ЗАЩИТА НА ДЪРЖАВАТА, като възпоменателен паметник-мавзолей и паметник свързан с революционните борби на народа за национално и политическо Освобождение/ .

              4.  Да се отбележи факта, че отмяната на един закон с друг не значи отмяна или промяна на собствеността на обекта, добита по предходния закон, освен ако изрично не е упоменато това в новоприетия закон или не е издаден специален Акт за Раздържевяване на обекта.

              5.След 1989г. няма действие или Акт от страна на Държавата за Раздържавяване на обекта Историческа-църква-костница „Св. Неделя“ – категория първа от нац. значение.

            6.Собствеността на Историческа църква-костница би следвало да се определи съгласно чл.2 ал(2) т.2 и т.5 от Закона за Държавната Собственост  като Публична Държавна собственост, защото удовлетворява изискванията посочени там: цитираме чл.2 от ЗДС:(чл.2 ал.2 т.2. обектите и имотите, определени със закон или с акт на Министерския съвет за публична държавна собственост;

чл2 ал.2 т.5. имотите от национално значение, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от национално значение чрез общо ползване, определени от Министерския съвет;)

 Доводи:-6.1. ПМС №1608/ 31.10.1951г. цитирано по-горе е Акта на Министерския съвет изискуем по чл.2 от ЗДС

     6.2.Обектът е от Национално Значение/ ДВ.бр.52, 1977г. / Декларационен Списък на НИПК от 29.11.1975г./ и задоволява обществени потребности  от национално значение чрез общо ползване.

               7.За определяне на Собствеността на Историческа църква-костница не може да бъде ползван чл.3 ал.2 т.3 от ЗОС цитат:,,…други имоти, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от местно значение, определени от общинския съвет, защото, както аргументирахме в по-горе, обекта задоволява обществени потребности от национално значение чрез общо ползване за възпитание в дух на патриотизъм на всички етноси и религиозни общности в Република България и функциите му ще се ограничат, ако се ползва само от  православните християни, превръщайки го в обикновена действаща селска църква.

            8. При определяне на собствеността да се вземе предвид факта, че Обектът  е самостоятелен обект от национално значение, а не от местно значение и в продължение на 136г. изпълнява съдържателна и мъдра държавна политика на 86 български правителства за възпитание на българския народ в дух на патриотизъм и чувство за национална идентичност за всички българи, без разлика на етнос и религиозни убеждения.

Извод: Акт №110 следва да бъде обявен за нищожен и отменен, тъй като с него е присвоена Публична Държавна Собственост.

Извод: За процедиране по обявяване в нищожност и отмяна на Акт №110 е необходима, и достатъчна дори, само едната  от горепосочените две законово обосновани причини.
 III.По отношение на точка 2 от настоящия сигнал за закононарушения по Решения №477, №488 на ОС Батак от 2011г. да се вземат доводите изложени в нашия сигнал Изх.№8/22.10.2012г. до МК, Президента и Министър-Председателя на Р.България/вж.приложение1 Сигнал- искан за закононарушения и отмяна на Актовете/

   Решения №477, №488 са в несъответствие с чл.6 ал.1 и ал.3 от ЗОС във връзка с чл.3 ал.2 от ЗОС, тъй като обекта не е прекратявал музейните функции, с които е натоварен.

    След Освобождението е извършено музейно оформяне на Историческата църква-костница, а от 1956г., без прекъсване, тя е основна част от музейната експозиция на Исторически Музей -Батак. След 17 май 2011г., самоволно, без съгласие на Министерство на Културата Пловдивския Митрополит прекратява музейните функции на Обекта.

Извод: Решения №477, №488 на ОС Батак от 2011г. следва да бъдат отменени като незаконосъобразни, предвид, че се позовават на Акт №110 за ПОС от 05.09.2000г., който е незаконосъобразен и нищожен  и предвид незаконосъобразността на правното основание  посочено в самите решения /чл.6 ал.1 и ал.3 от ЗОС във връзка с чл.3 ал.2/

IV. По Точка 3 от сигнала-Движимите културни ценности –кости и дръвници
са Основен Музеен Фонд на Исторически Музей – Батак,
декларирани още през
70-те на 20 век, като Национален Музеен Фонд.
/Да се прави разлика между Основен музеен фонд, Спомагателен,
Обменен или Национален Музеен фонд-Национално богатство/
  

1.Исторически Музей-Батак е Публична Общинска Собственост
/ Акт за ПОС№ 109 от 05.09.2000г
./, и самостоятелно юридическо лице
на делегирана бюджетна издръжка с държавно участие
/решение на ОС  №345 от 18.02.2010г ./
и препотвърдено право на ползване върху Историческа църква-костница
/решение № 356 от 30.03.2000г./

2.Имотите и вещи публична собственост не могат да бъдат обект на
  разпореждане  и да се придобиват по давност.

3.С решение №505 е извършено незаконосъобразно разпореждане
за Дарение на Публична собственост- музейни ценности
– кости и дръвници –
основен музеен фонд, Движима културна ценност, с което драстично е
нарушен Закона
за Културното наследство, Закона за Общинската
Собственост, Наредба Н-6 от 2009г. за формиране и управление на
музейните фондове, Закона за Закрила и Развитие на Културата.


4.Немаловажен е факта, че след извършеното Дарение на Движимите Културни
Ценности, Директорът  на ИМ Батак Е. Пейчинова,  съзнавайки, че това е в
нарушение на Закона, отказва да отпише същите от Основния Музеен фонд,
а само извършва предаването им на
Пловдивска Митрополия
с Акт за приемане –предаване по образец 12 от Наредбата.
И до настоящия момент, Движимите културни ценности, „дарени“ незаконно
с решение №505, продължават да са Част от Основния Музеен Фонд на ИМ Батак.

 5.Освен това, некоректно и подвеждащо, като правно основание са ползвани
чл.34 ал.4 и чл.35 ал.5 от ЗОС
, които касаят разпореждане с
Частна Общинска Собственост, което не отговаря на случая, защото,

както сочат фактите, Собствеността върху Движимите Културни ценности е Публична.

 6.Решение №505 е в нарушение на чл.114 от ЗКН, тъй като липсва съгласие на
Министъра на Културата относно Движимите Културни Ценности-
Основен Музеен Фонд .

Чл.114.oтЗКН (2) (В сила от 10.04.2010г.)Националните,регионалните,
общинските музеи и музеите със смесено участие могат да извършват
правни сделки с културни ценности
само от обменния си фонд

след разрешение на министъра на културата или от
ръководителя на ведомството, към което са създадени,
съответно от кмета на общината.

 7.Решение №505 неоснователно се позовава на чл.34 ал.4 и чл.35 ал5 от ЗОС,
които касаят имоти частна общинска собственост, като последното дори е
гласувано без необходимото мнозинство от 3/4 от общия брой съветници. /

Чл.35(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г.)
Дарение на имот - частна общинска собственост, се извършва
след решение на общинския съвет, прието с мнозинство
три четвърти от общия брой съветници./

Чл.34(4) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 87 от 2010 г.)
Общината се разпорежда с имоти и вещи - частна общинска собственост,
чрез продажба, замяна, дарение, делба, възмездно или безвъзмездно
учредяване на ограничени вещни права или по друг начин, определен в закон./

Извод: Решение №505 е незаконосъобразно и следва да се отмени,
тъй като с него е извършено недопустимо по закон разпореждане за Дарение на Публична собственост.

  V. Да се вземе предвид, че няма съгласие лично от страна на Министъра на Културата при взeмане на горепосочените решения на ОС Батак, както за Недвижимата Културна Ценност-сградата на църквата-костница и музей, така и за Движимите културни ценности-костите и дръвниците.

   VI. Да се провери: имал ли е зам. министър Т. Чобанов делегирани права да дава съгласие или изразява мнение вместо Министъра на Културата. Да се изясни кое от двете писма на МК, първото от 19 април 2011г., което е на официална бланка на министерството, в което се заявява, че следва да бъде поискано становище на НИНКН, и че статута на недвижимата ценност не следва да бъде променяна, или второто, което е изпратено по факс (обикновен хартиен носител) и е изразено становище, че МК няма против смяна на собствеността, и е в разрез със ЗОС, където е записано, че промяна от публична общинска собственост в частна общинска, може да стане само ако обекта е престанал да изпълнява обществените си функции  т.е. на костница-музей. Как така, музея-костница, посещаван от около 40 000 души годишно, изведнъж престана да изпълнява своето предназначение? Пълен абсурд е това решение, подкрепено от зам. Мин. на културата, без да сме наясно дали са му делегирани права от Министъра на културата да изразява такова становище, каквото е и изискването по ЗКН.

   VII. Да се вземе предвид Становището на МК от 04.04.2011г. за връщане на автентичния вид и музеен статут на Църквата-Костница и преустановяване на всякакви религиозни дейности в обекта, тъй като с това се руши културно-историческото наследство.

    VIII. Да се вземе предвид, че протокола на СЕСОНКЦ от 09.05.2012 за определяне на условия и зони за опазване на Историческата Църква –Костница има пожелателен, а не задължителен характер, тъй като не е одобрен от Министъра на Културата съгласно Правилника за Устройство и организация на СЕСОНКЦ ,чл.3 ал.4 /ДВ бр.48 от 2011г./

   IX. Да се вземе предвид, Становището на Началника на НИНКН, че се разрешава еднократно извършване на литургия в Историческата църква-костница „Св. Неделя“ само по повод Канонизацията през месец април 2011г.

X. Да се вземе предвид, че обработката на костите по ненаучен начин – с вино и масло (миропомазване), става на 12.05.2011г. своеволно, криптата е отворена без комисия и представители на МК цели 50 дни преди добиване на собствеността върху тях чрез „дарението“ от 30.06.11г., и в нарушение на горе цитираните Закони и Наредби за Културните Ценности. В случая става въпрос за Движими Културни Ценност, вписани в Националния Музеен Фонд, и обработката на такива се извършва по научни методи от тесни специалисти, след  Разрешение на Министъра на Културата.

   XІ. Да се вземат предвид моралните норми в нашето общество, според които, за разпореждане със съдбата на костите и телата на загиналите, се взема предвид мнението на неговите близки, в случая нашето, на батачани, като генетични наследници, и е задължително да се зачете волята на нашите деди-борци за Национална свобода, съзаклятници на Левски и Волов, изразена в годините след Освобождението и получила одобрение от целия български народ и Българското Правителство, а именно:

    1.-Костите, като символ на българската чест,  да не бъдат погребани, с цел да останат и да напомнят за трагичните събития от 1876г. и да възпитават поколенията в дух на патриотизъм, и да напомнят за събитията, които никога повече да не се повтарят.

    2.-Историческата църква-костница „Св.Неделя“ да не се ползва за богослужения и да остане Мавзолей – Паметник на свободата, символ на борбите на българския народ за Освобождението на България и да се ползва за възпитателни и научни цели.

    3.- За богослуженията да се ползва новия Катедрален храм-паметник ,,Успение Богородично“ – построен с волни пожертвувания от целия български народ и с участие на Българското Правителството, за да поеме духовните нужди на живите вярващи.

XII.По отношение т.4 от Сигнала – поведението на Областна Управа Пазарджик.

  На среща на членове и симпатизанти на КИД „Будител“ с юристите и зам. Областен управител на обл. Пазарджик, проведена на 04.11.2012г. в 14 часа от страна на Областна управа беше заявено:

1.Че е безсмислено оспорването на Акт №110 от 2000г., тъй като след него има последващи издадени актове и е трудно оспорването на първия. Същите не смятат за необходимо съгласно чл.32 ал.2 от Закона за Администрацията, в двуседмичен срок от сезирането му по наш сигнал,  чрез МК, считано от 30.11.2012г., Областния Управител да отмени Акт №110 за ПОС, независимо от очевидните закононарушения./приложения1и 2 : изпратения от нас Сигнал до МК за закононарушения по Акта и писмото на МК /.

2.По отношение претенциите на нашия сигнал относно Държавната собственост на обекта: юристите на областна управа Пазарджик заявиха, че ще върнат преписката към Министерство на Културата, тъй като издаването на Акт за Публична Държавна Собственост на обекта било в правомощията на Министъра на Културата.

3.Питаме: как след 30-дневно разглеждане на сигнала от юристите на МК, същите заключиха и дадоха инструкции, че на осн.чл.70, ал.1 от ЗДС Актовете за Публична Държавна Собственост се съставят от звено „Държавна Собственост“ при Областния Управител и се подписват и утвърждават от Областния управител, а юристите на областна управа Пазарджик твърдят обратното. И защо Областна Управа Пазарджик смята да протака случая и да върне преписката в Министерство на Културата?

4.За нас поведението на Областна Управа Пазарджик е умишлено агонизиране на случая с цел пропускане на двуседмичния срок по чл.32 ал.2 от закона за Администрацията.

 

   Г-н Главен Прокурор на Република България,     

  Ще позволи ли 87-мото Българско правителство да бъде превърната в МИТ Историята за Баташкото Клане? Ще позволи ли Законодателната система, чрез закононарушения, да бъдат заличени историческите доказателства –петната от кръв, костите на загиналите, с което ще бъде изтрита важна страница от Историята на България – Априлската Епопея – национална гордост и слава? Как ще погледнем децата си в очите ако допуснем Беззаконието да подменя исторически факти? Този път манипулациите с историята са доста по виртуозни, като изпълнение, и ако изпълнителите са ни известни, то кои са поръчителите?

    В продължение на повече от година българската общественост изразява притесненията си по отношение съдбата на Националната Светиня църква-костница ,,Св.Неделя“ -Символа на борбите на българския народ за Свобода по време на Априлското въстание.

   Главна прокуратура бе сезирана през месец май 2012 г. от ГС ,,СИЛА“ по повод мухлясването на костите на загиналите Априлци – символ на българската чест, които са Основен Музеен Фонд и Движима Културна Ценност, както и заличаване на кървавите следи от клането, вследствие дима и саждите от горящите свещници. Отговор или реакция от Ваша страна за предприети действия по въпроса за консервацията на костите и наказания на нарушителя, предизвикал това,  Българското Общество не получи.

  Ще продължим ли да рушим това, което 86 български правителства преди сегашното опазваха нашата българска история и историческите доказателства за саможертвата  и героизма на българския народ?

   Как смятаме да възпитаваме децата си? В чувство на патриотизъм и самосъзнание за национална идентичност или ще ги отвърнем от Родината, защото те тогава няма да я чувстват своя, защото няма да има какво да наследят? Как да опазим целостта на Българската държава?                                                                              

Г-н Главен Прокурор на Република България,
 Настояваме да се приложат Законите на Република България за следното:

1.Да се обяви за нищожен и се отмени Акт  №110 от  05.09.2000г. за Публична Общинска Собственост за Историческа църква-костница ,,Св.Неделя“, както и последвалите го Решения и Актове предвид изложеното по-горе и сигнала-искане по приложение 1.

2.Да се издаде Акт  за Публична Държавна Собственост за Историческа Църква-Костница ,,Св.Неделя“ в гр.Батак.

3.Държавата да влезе в ролята си и съгласно Закона за Културното Наследство и Европейската Конвенция за Защита на Архитектурното Наследство/обн.ДВбр.42,1991г/ и да се заеме с опазването и съхранението на нашето историческо и културно наследство - Историческа църква-костница ,,Св.Неделя“,така, както 86 Български правителства дотук достойно отстояваха това. Защото това е наш и Ваш синовен дълг, подкрепен от българските закони и моралните норми в България! Нека сигнала да бъде разгледан именно от Главна прокуратура, не само защото казуса е от национално значение, но и заради съмненията ни за оказване на възможен външен натиск върху районната и окръжна структури.

 
В името на целостта на Българската Държава и единството на българския народ!


ДОПЪЛНЕНИЕ N:1 КЪМ СИГНАЛА ДО ГЛ.ПРКУРОР ЧЕТЕТЕ ТУК:
    buditel1batak.blog.bg/history/2013/01/16/dopylnenie-1-kym-signal-do-glavniia-prokuror-za-nedopustimo-.1042979                                                                                                                                         

                               С уважение и доверие към институцията: КИД ,,Будител“ Батак

                                                                                                                                   
 Председател: ……………              Секретар: ………………….               

                       

 Управителен съвет  .......................................                                                                                   

Приложения :

   1.Сигнал-искане на КИД „Будител“ до Министъра на Културата, Президента, Министър-Председателя и Министъра на Отбраната на Република България изх.№8/22.10.2012г. –

виж: http://buditel1batak.blog.bg/history/2012/11/03/cyrkva-kostnica-batak-signal-za-narusheniia-pri-izdavane-na-.1016396/

   2.Постановление на МС №1608, Известия бр.7/22.01.1952г.

   3.Акт №110 от 05.09.2000г. за ПОС на Историческа църква-костница ,,Св.Неделя“ в гр.Батак.

   4.Писмо – становище на Министъра на културата изх. 93-00-13/ 28.11.2012г., с което е сезиран Областния управител на Пазарджик, по наш сигнала и по Приложение №1, и са сведени инструкции за действие по чл.32 ал.2 от Закона за Администрацията.

  5. Компакт диск съдържащ актове и документи по казуса.

 






Тагове:   батак,   мощи,   мощехранилница,   Закон за културното наследство,   кости,   Върховна касационна прокуратура,   дядо николай,   Петър Паунов,   Пловдивски митрополит Николай,   църква-костница батак,   кмет на батак,   кид будител батак,   дръвници,   канонизациЯ на баташките мъЧеници,   решениЯ на ос,   Сигнал на КИД Будител Батак,   главен прокурор на Република България,   Областен Управител на Област Пазарджик,   юристи на областна управа Пазарджик,   разпореждане с Публична сибственост за Неджижими и Движими вещи,   Общинскии съвет батак решения за дарение на историческата църква,   Върховна касационна прокуратура СИГНАЛ ЗА ЦЪРКВА-КОСТНИЦА БАТАК,   Върховна касационна прокуратураСИГНАЛ ЗА ЦЪРКВА-КОСТНИЦА БАТАК,   СИГНАЛ ДО ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР ЗА ЦЪРКВА-КОСТНИЦА,   СИГНАЛ ДО ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР,   историческа църква-костница батак,   НАРЕДБА Н-6 ЗА ФОРМИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МУЗЕЙНИТЕ ФОНДОВЕ,   КОНВЕЦИЯ ЗА ЗАЩИТА НА АРХИТЕКТУРНОТОНАСЛЕДСТВО НА ЕВРОПА,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене