Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2013 21:35 - ЖАЛБА ДО ВЪРХОВНА КАСАЦИОННА ПРОКУРАТУРА ОТНОСНО ПРЕСЪПЛЕНИЯ ПРИ ДАРЕНИЕТО НА МУЗЕЯ ЦЪРКВА-КОСТНИЦА ,,СВ.НЕДЕЛЯ,,ГР.БАТАК
Автор: buditel1batak Категория: История   
Прочетен: 4022 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 29.05.2013 11:05


Културно-Историческо Дружество „Будител“- гр.Батак,

гр.Батак, ул.„Петър Горанов“ №8                                                   buditel_kid@mail.bg

Изх. № 5 /6.03.2013 г .                                                                   http://buditel1batak.blog.bg/                                    ___________________________________________________________________________

                       

,,Без Батак нямаше да има Свободна България!“ Иван Вазов

 

                                                                                     До: Върховна Касационна Прокуратура

         Жалбата е заведена във ВКП с вх.№ 15042/2012г.Vж   на 07.03.2013г.                                          

Ж А Л Б А

от

Членовете на КИД ,,Будител“ гр. Батак – потомци и генетични наследници на батачани дали живота си по време на Априлското въстание в Батак през 1876г. за Освобождението на България от турско робство. /съдържа 10 страници и приложения по опис/

 

Относно: Резолюция за прекратяване на преписка №:4002/2012 година по описа на Окръжна прокуратура Пазарджик/прокурор Станка Димитрова/, касаеща наши сигнали до Главния прокурор на РБ/ВКП вх.№15042/2012г.,Vж/за недопустими по закон действия от Община Батак за разпореждане със следните обекти – Публична Държавна собственост:

1.Историческата църква-костница и музей ,,Св.Неделя“- недвижима културна и историческа  ценност с категория национално значене съгл.§10,§12 от ЗКН /обявена ДВ бр..52/1975г., Декларационен списък на НИПК от 20.11.1977г./

2.Движимите културни ценности – археологически обект - костите на избитите батачани по време на Априлското въстание през 1876г. - Основем Музеен Фонд

3.Движими културни ценности-дръвниците, на които е извършено Баташкото Клане през 1876г.

Основания: правните норми на РБ България, конкретизирани по-долу-Наказателен Кодекс, ЗКН и др.

 -моралните норми и гражданската съвест  в българското общество.

Искания: 1.Предприемане на действия за обяваване в нищожност и отмяна на Акт №504 от 06.04.2011г. и Акт №505 от 12.05.2011, Акт №110 от 05.09.2000г.

2. Образуване  на наказателно производство за закононарушителите изготвили и утвърдили Акт №504 и №505 и извършили престъпление – изготване на документи с невярно съдържание.

3.Предприемане на действия за обявяване в нищожност на решения на ОС Батак от 2011г.  №490, №505, които са гласувани с допуснати закононарушения.

4. Откриване  на процедура за издаване на Акт за Публична Държавна собственост на сградата на Историческата църква-костница и музей „Св.Неделя“.

5.Откриване  на процедура за издаване на Акт за Публична Държавна собственост на урегулиран поземлен имот- ,,III-Историческа Църква“ кв.66 по плана на гр. Батак.

 

      Г-н Прокурор,

      Сигналите, предмет на настоящата жалба,  касаят съдбата на емблематичен паметник – символ на националноосвободителните борби на българския народ от турско робство –Историческата църква-костница и музей ,,Св.Неделя“ в Батак и за последиците от опитите да бъдат потушени тези сигнали с необратими последствия за просъществуването на българския род ще се произнесе последно най-неподкупният съдник – ИСТОРИЯТА.

      Не сме съгласни с решението на прокурор Станка Димитрова за прекратяване на горепосочената преписка с оглед на липса на основания за извършване на действия от страна на прокурора по реда на надзора за законност.

      Намираме, че по случая са извършени закононарушения, някои от които са престъпления съгл.чл.310,чл.311,чл.285 и чл.209 от НК, което е основание за спешна, законообоснована и задължителна по Българското законодателство намеса на Прокуратурата както по реда за надзора за законност така и по Наказателния кодекс на РБ!

   В документацията касаеща преписката са налице:

 

 

  1. Документ с невярно съдържание - Акт за ЧОС №504/06.04.2011г/ съставен на основание на реш №477/31.03.2011г. относно промяна на  Акт за ПОС № 110 /05.09.2010, с което собствеността на парцела е променена от публична общинска в частна общинска-отменено  /
  2. Освен парцела на Историческата църква в Акт 504 са дописании и данни с невярно  съдържание, а именно: дописана е като частна общинска собственост и сградата на Историческата църква, която сграда е публична държавна собственост и никога не е раздържавявана, никога не е актувана като публична общинска, нито променяна чрез гласуване от публична в частна общинска собственост.

След прокурорска намеса, Реш №477/31.03.2011г. е отменено с решение №487/21.04.2011г., но  Акт №504 остава висящ и забравен да бъде отменен по реда. След отмяната на решение №477, Акт за Частна общинска собственост №504 /позоваващ се на реш №477/остава без правна сила и е следвало  да бъде отменен, а не да се ползва за основание за Дарението на Историческата църква с решение №490/12.05.2011г.

В последствие, чрез заблуда, с решение №490/12.05.2011г , на основание нищожния Акт за ЧОС №504/06.04.2011г., са дарени на Пловдивска Митрополия не само парцела на Историческата църква /държавен , неправомерно актуван за  Публична Ообщинска с Акт за ПОС №110 от 2000г/, но е дарена и сградата на Историческата църква „Св.Неделя“, върху  която сграда както казахме в предната точка, Община Батак нама правото  на собственост и която сграда е публична държавна собственост – одържавена ведно с парцела още след Освобождението съгласно Закона за издирване на старините 1890г, Закона за Старините 1911г и последващо ПМС №1608 от 1952г./подробно описано в Сигнала до гл.прокурор -вж.приложения./

          Акт за ЧОС №504/06.04.2011г. е основния измамен камък, който обръща колата  на Общински съвет Батак и стоварва цялата процедура по Дарението пред везните на Наказателния кодекс на РБ.

Следва аргументация в подробната обосновка по-долу.

 

2.Актове утвърдени от Кмета на Община Батак, които са съставени в нарушение на закона и представляват престъпление свързано със съставяне на документи с невярно съдържание, което по закон се наказва с лишаване от свобода по чл. 310, и  чл.311,чл.285 от НК, визираме Акт за ЧОС №504 от 06.04.2011г. и последвалия го АОС №505/12.05.2011г./за поправка на Акт №504./

Самоволното дописване на неверни данни в Акт за ЧОС №504 / дописване на сградата на Историческата църква ,,Св.Неделя“,  като частна общинска собственост без никога да е раздържевена и актувана като публична общинска и без никога  да е гласувана  промяна от публична в частна общинска / говори за наличие на престъпление с наказателните последици на чл.310, 311,чл. 285 от НК за лицата Съставили и утвърдили и допуснали съставяне на Акта-лишаване от свобода.

ИЗВОД:Предвид гореказаното в т.1  и т.2  и по-долу в Подробната обосновка -т.5/ стр.5 и т. 10 /стр.6 следва:

Акт №504/06.04.2011г. да бъде обявен за нищожен и отменен,  като документ с невярно съдържание, недействителен, незаконосъобразен, позоваващ се на отменено решение и свързан с извършени престъпления по чл.310, 311, 285, чл. 209 от НК

3. Решения на ОС Батак, които са нарушения на материално-правните разпоредби  и поради това  не отговарят на условията за законосъобразност, което ги прави недействителни - визираме Решение на ОС Батак от 2011г. с номера №488, №490, №505  и следва да бъдат отменени.

4. Актове на Кмета на Батак, които са в нарушение на материално-правните разпоредби и поради това не отговарят на условията за  законосъобразност на административните актове формулирани в чл.146 на АПК - визираме АОС №110/05.09.2000г. и отново актове за частна общинска собственост №504 и №505 от 2011г.

5.Актове, с които е присвоена Публична Държавна Собственост, и които по същество са документи с невярно съдържание:-визираме Акт №110/2000г., според който собствеността на парцела УПИ ,,III-Историческа църква“ кв.66 по плана на гр. Батак е актувана незаконосъобразно като Частна Общинска собственост.

  Обръщаме отново внимание, че сградата на Историческата църква не е актувана с този Акт, което ще ни послужи по-надолу.

Визираме също Акт №504/06.04.2011г., с който е присвоена Публичната Държавна Собственост на сградата на Историческата Църква чрез престъпление – съставяне на документ с невярно съдържание, в който сградата е дописана самоволно като Частна общинска без никога да е била Актувана за Публична  Държавна, без да е Раздържавена и впоследствие без никога да е гласувана промяна от Публична общинска в частна общинска собственост.

Също и Акт №505/12.05.2011г. за поправка на Акт №504/06.04.2011г.

       Възражения по Резолюцията:

        Не приемаме аргумента на прокурор Димитрова,че  прокурор не може да оспори тези административни актове под предлог, че е изтекъл административния срок по чл.149 ал.4 от АПК, тъй като самата тя цитира чл.149 ал.5 от АПК, според който административните актове могат да се оспорят с искане за обявяване на нищожността им без ограничние на времето.

     Прокурорът е в правото си да сезира и настоява областния управител на Пазарджик да отмени въпросните документи на осн. чл.32 ал.2 от Закона за Администрацията. На основание чл.45 ал.4 от ЗМСМА Областния управител може да бъде задължен да предприеме действия за обжалване и отмяна по съдебен ред на Актовете №110, №504 и №505 и незаконосъобразните Решения на ОС Батак №488, №490 и №505. Такива препоръки към Областния управител има и от МК /изх. 93-00-13/ 28.11.2012г. приложения /.

    Прокурорът може да настоява и Министъра на МРРБ в качеството на заинтересовано лице да оспори въпросните Актове, Решения и документи, както и да издаде Актове за Публична Държавна собственост на сградата и имота на Историческата църква ,,Св.Неделя“ в Батак, одържавени както споменахме по-горе, и в последствие не е имало акт на раздържавяване.

    Прокурор Димитрова не е разгледала всички претенции по нашите сигнали в основата на които засягаме най-важния въпрос, че ОС Батак и Кмета на Батак изобщо не са имали право да издадат въпросните актове и решения и са извършили закононарушения като са се разпоредили с Обекти публична държавна собственост и също, че самите документи издадени от тях не удовлетворяват някои от условия за законосъобразност съгласно чл.146 от АПК, което е основание за обявяване в нищожност.

   В Резолюцията прокурор Димитрова е описала отчасти дословно, отчасти  удобно, перифразирано, съдържанието на въпросните документи издадени от община Батак, резултатите от Проверката на РП Пещера през 2011г. и данни от Областна управа Пазарджик, с което много помогна на нашите проучвания, внесе нови обстоятелства и предизвика настоящата жалба.

   От резолюцията също личи  пристрастно отношение и желание за бързо и безболезнено приключване на случая. Много от нашите  аргументи са останали незабелязани или удобно тълкувани. Изобщо не е разгледано Допълнение №1 към Сигнала до Гл.Прокурор.

    Изобщо не е разгледана нашата обосновка, че костите са археологически обект-Публична Държавна Собственост и не могат да бъдат обект на разпореждане от ОС Батак.

    Избирателно и едностранчиво са разгледани становищата и писмата от Висшестоящите инстанции и органи, като са пропуснати тези, които не са удобни за случая, като например писмата от НИНК, както и поставените от нас въпроси по законността и достоверността на писмата-становища на зам .мин.Чобанов.

    Изобщо не е разгледана обосновката за музейния статут на сградата на Историческата църква направена в Допълнение №1 към Сигнала и факта, че Община Батак никога не е имала право да се разпорежда с него. Това се потвърждава не само от фактите, които сме изложили, че сградата на църквата е музеен обект – държавна собственост, но и от самите решения  №356/30.03.2010г. на ОС Батак, в които са прехвърлени на Общинския музей Батак права за безвъзмездно ползване само за парцела, но не и за сградата на историческата църква съгласно АОС №110/05.09.2000г. След като е дарил незаконосъобразно парцела ведно със сградата с решение №490/12.05.2011 с тежести за  безвъзмездно ползване на имота на църквата-музей  „Св.Неделя“, ОС Батак, без вече да има право на собственик, отменя споменатото решение №356/30.03.2011г. с решение №508/30.06.2011г. От реш. №368/27.05.2010г. става ясно че държавата знае за своето право на собственост върху сградата-музей-църква-костница ,,Св.Неделя“, тъй като е отразено съфинасиране с държавно участие, което съгл. ЗКН касае музеите със смесено участие, а не общинските музеи. ИМ Батак е общински музей, но църквата-костница е музей-държавна собственост/ одържавена 1890г, 1911г,1952г., Обявена за музеен обект през 1915г, препотвърден статут на музей със Заповед №XVIII-146 от1955г. на Министъра на Културата./

Най-Важното, което прокурор Ст.Димитрова пропуска:

     Изобщо е останал незабелязан  въпроса, подробно обоснован от нас, че Историческата църква в Батак е одържавена още със законите след Освобождението и ПМС №1608 от 1952г. и впоследствие няма Акт или действие от страна на държавата за раздържавяването и́, което да даде основания за извършеното незаконосъобразно разпореждане-дарение  от ОС Батак на Пловдивска Митрополия. Следователно издадените Актове / за Публична и Частна / общинска собственост са с невярно съдържание – Извършено е престъпление по чл.310, чл.311 ,чл.285,чл.209 от НК и  Прокуратурата  следваше да се самосезира и образува наказателно преследване срещу виновните лица, а не да се занимава с несъществените неща и формалистично да се отнася към поставения въпрос.

Обстоятелството, че до сега не е издаван Акт за Държавна Собственост не означава, че държавата е изгубила правата си, а общината ги е придобила, защото има законова запрета да се придобиват държавни имоти по давност.

 

ПОДРОБНА  ОБОСНОВКА :

 

Г-н Прокурор,

   От подадените от нас сигнали е ясно, че не сме разполагали с данни за съдържанието на АКТ за частна общинска собственост №504 от 06.04.2011г. утвърден от кмета Петър Паунов.

Резолюцията на Прокурор Димитрова осветли този документ. Като разгледахме описаното от нея съдържание на АЧОС №504/06.04.2011, АПОС №110/05.09.2000 , решенията от 2011 №477 , №487 , №488, №490 на ОС Батак, става ясно че:

  1. Сградата на Историческата църква-музей ,,Св.Неделя“ никога не е имала Акт за Собственост – нито Акт за Държавна, нито Акт за Общинска собственост.
  2. Предвид, че сградата на Историческата църква е одържавена, както споменахме по-горе, никога ОС Батак не се е произнасял за издаване на Акт за Публична Общинска собственост, нито за промяна на собствеността на сградата на Историческата църква от публична в частна общинска собственост.
  3. Акт №110/05.09.2000г. за Публична Общинска Собственост-констативен- касае собствеността на имота/парцела/, в който е ситуирана Историческата църква, но не и самата сграда на църквата.

Както твърдим в нашите сигнали, базирайки се на няколко закона още след Освобождението, ,,Старини“, като Историческата църква, заедно с имотите им са одържавени  и това е препотвърдено с ПМС №1608 от 1952г., с което постановление

такива имоти и сгради са обявени за общонародна държавна собственост, а това е така още от възстановяването на България като правова държава през 1879г., и според Търновската конституция, земята, върху която е построена църквата е държавна земя и втора тежест при нейното одържавяване, че обекта има историческа роля от национално значение.

Така че имотът на Историческата църква неправилно е актуван с Акт №110/05.09.2000 като публична общинска собственост.

  1. С решение №477 от 31.03.2011г. на ОС Батак за промяна на Акт за Публична Общинска Собственост №110/05.09.2000г. собствеността на парцела-имота  УПИ III-,,Историческа църква“ е променена от публична в частна общинска собственост.

След  становище и насоки от проверката на Прокурора на РП Пещера /пр.пр.420/2011г/ установил незаконосъобразност по решение №477 /31.03.2011г., същото  е отменено с решение №487 от 21.04.2011г.

5..Докато е протичала гореспоменатата прокурорска проверка, на основание решение №477 Пенка Серафимова -гл.експерт- е съставила на 06.04.2011г. Акт за Частна Общинска Собственост №504 , в който освен имота /парцела/ на историческата църква,

както е гласувано по решение №477 самоволно дописва и ново обстоятелство-вписва като Частна общинска собственост и сградата Историческа църква, която е Публична държавна собственост, както се аргументирахме по-горе. С това си действие служителата е извършила изготвяне на документ с невярно съдържание, което е престъпление с последиците за наказание по чл.310 и  чл.311 от НК. Акт №504 е утвърден от кмета на Община Батак Петър Паунов, което деяние е престъпление наказуемо с последиците на чл. 310 чл.311 и  чл.285 от НК.

6.След отмяната на решение №477/31.03.2011 г. на база на прокурорското становище за незаконосъобразност, логично следва кметът Паунов да отмени Акт №504/06.04.2011 г., като акт издаден въз основа на незаконосъобразен и отменен вече документ.   

   Но! Кметът Паунов не само не отменя Акт №504, но го ползва за извършване на последващи закононарушения.

7.С решение №488 от 21.04.2011г. ОС Батак отново гласува за промяната  на Публичната собственост на имота на Историческата църква съгласно Акт №110 в Частна Общинска собственост, както три седмици преди това с решение №477. Интересно е че решение №488 се базира на  същите правни основания като отмененото по искане на прокурора решение №477, но този път Прокуратура Пещера не намира причина да поиска отмяна на решение №488 поради  незаконосъобразност. Защо? Имало ли е натиск, че прокурорът при едни и същи правни основания да се произнесе веднъж ,,против“, и след две седмици ,,за“, аналогично решение.

   Правното основание чл.6 чл.1  и ал.3 от ЗОС на основание, на което са взети и двете решения №477 и №488, намираме за незаконосъобразно, тъй като Историческата църква ведно с имота /двора на църквата-музей/ никога не е прекратявала музейните си функции, с които е натоварена още след Освобождението до днес и няма основания собствеността и́ да бъде променяна от  публична общодържавна в публична общинска, последно в частна общинска!!!

8..Съветниците от ОС Батак не предполагат, че към този момент-21.04.2011г., имотът/парцелът/ на Историческата църква има вече два акта за собственост/единия за Публична общинска, а другия за Частна общинска собственост/,а именно:

    -Акта за Публична Общинска  собственост №110/ 05.09.2000г. на парцела на Историческата църква, по който се прави гласуването за промяна на собствеността от публична общинска в частна с решения №477/31.03.2011 и №488 /21.04.2011г.

и -Акт №504/06.04.2011г. за частна общинска собственост на парцела ведно със сградата, който Кметът е забравил да отмени след отмяната на решение №477/31.03.2011г., и по който акт ОС Батак ще дари слепешката имота със сградата на 12.05.2011г. с решение №490, извършвайки с това поредното закононарушение и замитайки предходното.

9.След решение №488 за промяна на собствеността на имота по Акт №110 от публична в частна не е издаден Акт за Частна общинска собственост на имота на Историческата църква. Защо са гласували съветниците това решение №488 и те самите не знаят!? Прокуратурата вероятно ще намери отговор на този въпрос!

   Те, съветниците, дори не са се замислили, че вместо Решение №488 при последвалите  процедури по дарението се ползва документ- Акт №504, основаващ се на предходното и отменено решение №477.

   Но защо прокуратура Пещера не се е замислила при последвалия нов прокурорски преглед на документите след гласуването на Решение №490 за дарението на имота и сградата на историческата църква? /преписка 500/2011г. на РП Пещера/ Имало ли е външен натиск? По това Не иска да се замисли и Областният Управител на Пазарджик!  Кметът  Паунов обаче /сигурен че няма кой да забележи / вместо да отмени, ползва издадения вече такъв Акт №504 /по отмененото вече решение №477/, в който Акт, както казахме, са допълнени неверни данни и обстоятелства -вписана е като частна общинска собственост и сградата на Историческата църква, и който Акт е недействителен, тъй като се базира на вече отменено поради незаконосъобразност решение №477/31.03.2011г.

  Така се продължава напред по процедурата, чиято цел е Дарение на Националната Светиня - Историческата църква и имота и́ под натиска на Пловдивска Митрополия, ползвайки канонизацията за параван.

   10. С Решение за дарение №490 на 12.05.2011г. в еуфорията и суматохата  по миропомазването на костите на загиналите батачани, заблудените общински съветници на ОС Батак извършват и затвърждават прибързано поредното закононарушение:

   Съгласно документа с невярно съдържание Акт №504/06.04.2011г. Общинските съветници решават слепешката съдбата на Историческата църква в Батак, като я даряват под натиска на Пловдивска Митрополия, без да си дадат сметка че: в Акт №504  освен собствеността върху парцела, за която гласуват с решения №477/отменено/ е дописана като собственост и сградата на църквата-държавна собственост, и че въпросният Акт се базира на вече отмененото решение №477.

   Чрез измама и заблуда Кметът на Батак подвежда ОС Батак да гласува решение №490 от12.05.2011г., с което да дари сградата на Историческата църква и прилежащия имот на Пловдивска Митрополия.

   Предвид гореказаното Кметът Паунов като заблуждава ОС Батак и поддържа заблуждение у гражданите на гр. Батак, причини имотна, духовна  и интелектуална вреда на целия български народ с цел да бъде набавена имотна облага на Пловдивска Митрополия, което във връзка с чл.209 ал.1 от НК същия следва да бъде наказан за измама Чл. 209. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Който с цел да набави за себе си или за другиго имотна облага, възбуди или поддържа у някого заблуждение и с това причини нему или другиму имотна вреда, се наказва за измама с лишаване от свобода от една до шест години.)

11.Същия ден 12.05.2011г. е съставен Акт №505 /12.05.2011г., който представлява Акт за поправка на Акт за ЧОС № 504/06.04.2011г.

  Защо е съставен въпросния Акт №505 все още не ни е известно? Вероятно е необходим за последващи стъпки по замитане и заличаване на престъплението извършено с Акт №504 и последвалото незаконосъобразно решение № 490 на ОС Батак.

Надяваме се касационна прокуратура да намери отговор и на този въпрос!

Законообосновани Искания: 1.Акт №504/06.04.2011г. следва да се обяви за нищожен, тъй като представлява документ с невярно съдържание.

2. Прокуратурата следва да се самосезира и образува наказателно преследване срещу виновните лица извършили престъпленията свързани с издаване на Акт №504/06.04.2011г. и същите да бъдат наказани по закон-чл.310,чл.311, чл.285,чл.209(1) от НК.

3.Решение за Дарение №490/12.05.2011г.  предвид гореказаното следва да се обяви за  нищожно, тъй като се базирана на нищожен документ с невярно съдържание- Акт №504/06.04.2011г.

4..Да се преразгледат в пълнота нашия Сигнал до Главния прокурор и Допълнение №1 към същия Сигнал, които прокурор Димитрова не е разгледала в пълнота на база на които настояваме :

4.1 Първата  причина за обявяване в нищожност на акт №110 е, че чрез него е присвоена публична държавна собственост на имота/парцела/ на Историческата църква , който имот е одържавен заедо със сградата още след Освобождението –Закон за издирване на старините 1890г., Закон за Старините1911г. и впоследствие наново одържавен съгласно ПМС №1608 от 1952г. Пропуснато е да бъде издаден Акт за Публична държавна собственост, но това не означава, че е извършено раздържавяване на обекта.

   Прокурор Димитрова изобщо не разглежда законите, описани в Сигнала ни, с които е извършено одържавяването на Историческата църква и прилежащия и́ имот и подминава факта, че оспорваме законността на Акт №110, тъй като с него е присвоена Публична държавна собственост, което го прави документ с невярно съдържание.

4.2 Втората причина Акт №110 /05.09.2000г.  да се обяви за нищожен предвид това, че същият е издаден без да е цитирано нито едно правно основание и още, че като документ е изготвен незаконосъобразно и не отговаря на материално-правните разпоредби на действащия към 2000г. ЗОС –чл.58 ал.2, чл.61., с което не удовлетворява условията за законност на нормативните актове съгл.чл.146 от АПК.

  Не сме съгласни с твърдението на прокурор Димитрова, че видите ли Наредбата за утвърждаване на образците на актовете за общинска собственост е влязла в сила след издаването на Акта, и не касае същия. Съгласно същата наредба и чл.59 ал.1 от ЗОС е било задължително Акт №110 да бъде преактуван предвид наличието на нова кадастрална карта на Батак, което не е извършено - в такъв смисъл сме споменали и това нарушение от страна на Община Батак.

  Основното ни твърдение по Втората причина за отмяна и обявяване в нищожност е че Акт №110 е в разрез с горецитираните членове от ЗОС и е издаден без да е споменато нито едно правно основание/цитираният чл.56 от ЗОС в графа правно основание не е правно основание/ и без да са упоменати предишни собственици – Държавата, нито правото на ползване на ИМ Батак върху имота/парцел/ на Историческата църква, който е особено важно историческо място, което право на ползване съществува още от основаването на музея след Освобождението и е препотвърдено със Заповед на Министъра /1956г., 1976г., и с решения на ОС Батак.

4.3.  Да бъде обявено за нищожно  решение №505 от 30.06.2011г.,чрез което  ОС Батак незаконно се е разпоредил  с археологически обекти, основен музеен фонд-кости -  Публична Държавна Собственост,  като ги е дарил на Пловдивска  Митрополия без да има право за това./чл.146(1) от ЗКН и чл.2а, чл.6 и §9 от ЗК, чл.114 от ЗКН/

  Подробна обосновка на твърдението ни има на стр.2 от Допълнение №1 към Сигнала до главния Прокурор, както и в самия Сигнал, с което настояваме да се запознаете.вж.приложения.

  Прокурор Димитрова  явно  не се е запознала с Допълнение №1 към сигнала, тъй като тя не засяга проблема, че като археологически обект-публична държавна собственост, костите не могат да бъдат предмет на разпореждане от ОС Батак.

  Същото сочи и фактът, че съдържанието на писмата на Началника на НИНКН остават без коментар от прокурор Димитрова. В тези писма е забранено да бъде отварян сакралния саркофаг, а за миропомазването от 12.05.2011г. с вино и масла, което е предизвикало мухлясване на костите - музеен експонат, изобщо не е давано разрешение от компетентния орган.

    Питаме, ще позволи ли цивилизована Европа музеен експонат да бъде залят с вино? Защото съгласно Европейската конвенция за защита на археологическото наследство българските археологически ценности са и европейско наследство. Ще позволи ли Музеят-Лувър, например, една мумия или скелет -музеен експонат- да бъде залята с вино? Не!!!

  Не сме съгласни с тълкуването, което прокурор Димитрова прави на чл.114 от ЗКН.

Г-жа Димитрова не прави разлика между Основен музеен фонд и Обменен музеен фонд.

Въпросните музейни експонати, археологически обект-кости са Основен музеен фонд на ИМ Батак, а разпореждания с Основния музеен фонд на Общинските Музеи не са допустими съгласно ЗКН.  Чл.114 Допуска правни сделки само и единствено с вещи от Обменния фонд на Общинските музеи.

Съгласно §9 от ЗКН движимите културни ценности държавна собственост, инвентирани във фондовете на общинските музеи, преминават в собственост на общините с изключение на археологическите обекти, каквито в случая са костите на батачани.

Нека за секунда приемем тълкуването на прокурор Димитровар, че костите са частна общинска собственост. Тогава:

  Възмутени сме как прокурор Димитрова жонглира с решения №505 и №490 като казва, че цитираме ,, най -вероятно става въпрос за техническа грешка“ фактът, че е използвано за правно основание чл.35 ал.5от ЗОС в Решение №505 и, че най-вероятно това основание се отнася за решение №490.Допуска ли законът правното основание, на база на което е взето решение на ОС и което прави това решение  незаконосъобразно, предвид, че не са изпълнени условията на основанието, да бъде тълкувано като техническа грешка и вероятност това основание да касае друго последвало решение. Припомняме незначителния детайл , че съгл. чл.35 ал.5 от ЗОС  не е осигурено необходимото мнозинство от 3/4 от общия брой съветници при гласуването на решение №505, което го прави незаконосъобразно макар и да не е приет този факт от Г-жа Димитрова.

  Освен това, както споменахме, Костите са Основен Музеен фонд и разпореждания с такива не се допускат съгласно ограничението на чл.114 от ЗКН. Разпореждания са допустими само с експонати от Обменния фонд на Общинския музей.

5.Настояваме да се преразгледат изцяло подадените от нас Сигнали и Искания до Главния прокурор описани също в резолюцията на прокурор Димитрова.

      

  Г-н Прокурор,

     Сигналът на КИД ,,Будител“ до Главния Прокурор и Допълнение №1 към сигнала бяха сведени от Гл. Прокурор точно до Върховна касационна прокуратура /вх.№15042/2012г. Vж./ От там бяха пренасочени към ВАП и Прокурор Ст.Димитрова-Пазарджик, която закри преписката без да анализира обстойно основните доводи по сигнала и като подмина някои от тях не забеляза основното закононарушение-изготвяне на документи с невярно съдържание-престъпление съгл. НК, с което се нанася имотна и интелектуална вреда на целия български народ с цел да се донесе имотна облага на Пловдивска Митрополия.

   Историческата църква в Батак, историческия двор на църквата/парцел/, костите на избитите батачани и дръвниците са национални исторически и културни ценности съгласно ЗКН -Публична Държавна Собственост-историческо доказателство за паметните събития от 1876г.

          Съгласно Европейската конвенция за закрила на архитектурното наследство и ЕК за закрила на археологическото наследство, ратифицирани и приети от Р България, всички български, национални, исторически и културни ценности са Европейско наследство, а България се задължава да осигури законова закрила на същите.

В случай, че жалбата ни остане неудовлетворена ще бъдем принудени да сезираме Европейските институции и правосъдие!  Ще бъдем принудени да сезираме също Съвестта на Европа като наследник и изразител на съвестта на Макгахан, Скайлер, Виктор Юго, Гладстон, Гарибалди, лейди Странгфорд, Тургенев, Достоевски и хилядите потомци на участниците в движенията и митингите разтърсили Света през 1876г., в резултат на кървавите събития в Батак, станали причина за Национално-Освободителната войни 1876/77/78г.

  Имайте предвид и Становището на Министерство на Културата от 04.04.2012г., с което беше забранено извършване на богослужения, постановено бе изнасяне на кичозната църковна утвар и  забранено паленето на свещи цитираме: ,, тъй като с това се руши културно-историческото наследство,, и тъй като ,,предназначението на обекта е музей, а не действаща църква“.

  Заличаването на историческите факти от Априлското въстание през 1876г. в църквата-музей ,,Св.Неделя“ в Батак чрез одимяване на следите от кръв по стените и предизвикване на мухъл по костите, в резултат от микробиологични процеси след поливане с вино и масла, е нов опит за посегателство върху българската история, който застрашава националната сигурност и се нуждае от спешна намеса на държавната и съдебна власт.

Заличаването на историята на българския народ чрез заличаване на исторически факти е посегателство върху националната идентичност, самосъзнание и родово чувство, което крие катастрофални последствия за съдбата на Българската държава!                  

 

Особени искания: Да бъдат  изискани служебно по преписката следните документи:

 

1.Да бъдат изискани в оригинал от община Батак следните документи:

Решение №91 от 22.06.2000, Решение №219 от 07.11.2011/споменати в решение 356/30.03.2010/;Акт за ПОС №110 /05.09.2000, Акт за ЧОС№ 504/06.04.2011, Акт

№505/12.05.2011, Решения с номера №477/31.03.2011,№ 487/21.04.2011, №488/21.04.2011, №490/12.05.2011, №505/30.06.2011 ,№345/18.02.2011, №356/30.03.2010, №368/27.05.2010 и Договора за Дарение на въпросните движими и недвижими културни ценности на Пловдивска Митрополия съгласно горецитирраните решения на ОС Батак

3.Документи от  ИМ Батак

Копие вярно с оригинала от Главната инвентарна книга на ИМ Батак на страниците  с инвентарни номера  от № 371 до №622 включително както и инв. № 1 и  №2

Всички документи касаещи и доказващи музейния статут на Историческата църква

3.Да бъдат изискани от Министерство на културата и Националния Институт за Недвижимо културно наследство/НИНКН/ следните документи:

3.1 Документтите касаещи музейния статут на Историческата църква-костница Св.Неделя Батак -2.1.1Решение Министерство на Прос&a




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене