Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2014 11:52 - ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ИСКАНЕ за ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПУБЛИЧНАТА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ на сградата и парцела на Историческата църква-костница и музей „Св. Неделя”
Автор: buditel1batak Категория: История   
Прочетен: 1867 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 09.05.2014 12:24


II. Рискове за националната сигурност  , националното единство и формиране на националното самосъзнание, в случай че  Държавата не спази върховенството на Закона и не възстанови публичната държавна собственост на  сградата и парцела на Историческата църква-костница и музей„Св. Неделя” в гр.Батак :
      С Канонизацията на баташките новомъченици и последвалите незаконни промени и нововъведения в Историческата-църква-костница и музей „Св.Неделя” и новонаписаното антибългарско „Житие и Акатист на баташките новомъченици” /преведено даже и на английски / по деликатен начин се създадоха безпроблемни условия за реализиране на „Проекта Балева”.Напомняме, че Канонизацията е символичен религиозен акт без никакви правни основания за упражняване на действия, които противоречат на върховенството на Закона в Република България.     „Проектът Балева” днес е в пълен ход зад маската на Православието и  той има за задача промяна в мисленето,  целяща обезличаване на българския народ, което ще доведе до „интелектуална амнезия” и „духовна кома”,  предизвикани  от заличаване на българската национална идентичност и чувство за родова принадлежност  чрез подмяна на златни страници от българската история.      От 2011г. насам българската държава провежда антибългарска и антинародна политика по отношение на статута и ролята на Историческата църква-костница и музей„Света  Неделя” в гр.Батак,  като от явен противник на „проекта Балева” през 2007г, нашите управници за 7 години чрез мълчание,послушание  и незабелязване на проблема , постепенно се превърнаха в съратници  на Балева , като осигуриха условия за безпроблемна реализация на проекта.     През 2007 година Европейската Комисия  отправи нота до българското правителство да не се нарушава „правото на научни изследвания”,  което има г-ца Балева.        И българското правителство подви опашка.
     Вирусът „проекта Балева” разболя съвестта на българските държавници, политици, духовници, някои музейни работници и  историци. Днес М.Балева вече е повишена в „професор” и е телепортирана от Германия в Швейцария,  да преподава в най-елитния университет в Базел  и да създава рояк от последователи на „научните й изследвания”.  С уговорката, че не нарушаваме правото на свобода на словото и „свобода на научни изследвания” на г-ца Балева, искаме да ползваме и нашето право на словото, чрез мнение по въпроса, още повече,  че това е наш синовен дълг в качеството на потомци на националните герои- Априлци 1876г.   Какви са целите на „проекта Мартина Балева”? ….:     Умишлено или не, медиите отразиха проблема гръмко, но тесногръдо и българското общество бе приспано и заблудено, че „Проектът Балева” е просто дискусия по достоверността на една картина чрез доказване на тезата, че събитията за жестокото потушаване на Въстанието в Батак 1876г. са мними, броят на жертвите преувеличен и че този „мит –Батак” е втълпен на българската нация просто чрез внушенията на една картина- картината „Баташкото клане” на А.Пиотровски.(излишно е да обсъждаме този вече добре обсъден въпрос, само отваряме малка скоба: Балева подминава факта, че когато Пиотровски рисува картината в края на 80-те г., всички оцелели преки очевидци-батачани, въстаници, свидетели нажестокото  потушаването на Въстанието в Батак 1876г. са живи и помнят лично преживените събитията, разказват ги на внуци  и  пишат книги със спомени от  преживените героични кървави събития, а не измислен  преразказ по снимките на Кавра или картината на Пиотровски, която даже те не са видели на изложението в Пловдив 1892г. и изобщо не са предполагали, че М. Балева  ще ги обвини в амнезия, че ще отрече тяхната свежа памет и жив спомен засвидетелстван чрез написани мемоари и потвърден от веществени исторически доказателства  , за да докаже след 131г., че една  картина е повлияла върху изграждане на паметта  на внуците им и  на целия български народ. )   Е ! „Научно изследване”!.......Но  всъщност дали наистина картината на Пиотровски е толкова интересна за хората,  които спонсорираха „проекта Балева” ?   Времето и събитията показаха, че не е !      Не господа българи!  Театърът разигран от Балева-Брунбауер през 2007г. с картината на Пиотровски е само инструмент за реализиране на „Проекта Балева”, който е много по- обширен ,  многопластов и опасен от внушенията на една картина.
 1.Задачи и цели на „проекта Балева”: Според проучванията на Центъра за близкоизточни изследвания: Ето цитат от статията на Валерия Калчева сп.-„Изток- Запад” бр.4/ май 2007г, Център за близкоизточни изследвания.  http://www.mesbg.org/spisanie/br4.pdf  :-„Като резултат от проекта си Брунбауер-Балева предвиждат: “Да се окаже принос към деконструкцията на антагонизиращ исторически мит и чрез разработването на собствена експозиция да се формира противоположен материален полюс.” И също така: -Разработване на концепция и подреждане на нова постоянна експозиция в Историческия музей в Батак, както и нова страница на музея в интернет. -Така ще бъде провокирано преосмислянето на историята при съставянето на учебниците по история на България, в частност с историята на Батак.” Баташкото клане е мит, жертвите му са преувеличени, а турското робство е мнимо!!! ” твърди  Балева.Накратко:”Проектът Балева” има за цел да промени нашето мислене с цел да забравим че сме българи, като се реконструира нашата национална памет.
2. Етапи по реализацията  на „проекта Балева”.Ето успешните  резултати от „некомпетентното” и отчасти „несъзнателното” съдействието на Държавата и Община Батак по реализацията на „проекта Балева”;
   От 2011г. насам, без официално разрешение и съгласие , незаконосъобразно , но с мълчаливо съдействие от страна на управляващите , Пловдивска митрополия превърна Историческата църква в Батак от Паметник-костница- символ на борбите за Свобода  на българския народ -в обикновена действаща селска църква. Чрез промени в интериора, екстериора  и чрез антибългарското,  недостоверно новонаписано „Житие и Акатист на баташките новомъченици”, както и чрез опита от страна на Пловдивска митрополия умишлено да унищожи и разпродаде доказателствата в интериора на църквата-костница свързани с потушаване на Въстанието в Батак, се цели  заличаване на златна страница от българската история и обезличаване на българската нация. Ето и инструментите, с които това се реализира, в изпълнение на цитираните по-горе набелязани цели на „Проекта Балева „ :      2.1.По точка 1 от „проекта Балева”-„ Разработване на концепция и подреждане на нова постоянна експозиция в Историческия музей”-  изпълнено     Новата  постоянна експозиция, в частност експозицията на Историческата църква-костница-музей (която е част от експозицията на ИМ Батак) ,е реконструирана и променена чрез внасяне на кичозна църковна утвар и икони ,  с което се провокира преосмисляне на историята, а именно: респектът към националните герои Априлци е заменен с прослава на Светците от Батак. От музейна експозиция на достоверна историческа тематика,  експозицията неусетно придоби митичен библейски характер.

Веществените доказателства за потушаването на Априлското въстание 1876г –следите от кръв и куршуми по стените, са скрити зад църковната утвар и иконите  и тънат в забрава. Вместо да сведем глави и да отдадем почит с мълчание, както е редно да почитаме паметта на националните герои , паметното мълчание е заменено с църковни песнопения , които ни призовават да се радваме за смъртта на героите наречени „светци, които не били загинали за свободата на България от Османско Робство, а само и единствено заради вярата!/ вж.текстовете на Акатист (молитвата)  за баташките новомъченици, в която се казва „радвайте се, празнувайте”!/   Целта е следната: да бъде забравена историята за Въстанието в Батак 1876г., и неговото жестоко потушаване, като й се даде нова трактовка –историята на „светците от Батак”. Така чрез новоформираната митична библейска експозиция ще се създадат условия за изпълнение на т.3 от „проекта Балева”- „формиране на нов противоположен полюс” и още: „Така ще бъде провокирано преосмислянето на историята при съставянето на учебниците по история на България, в частност с историята на Батак.”     2.2По точка 2 от„проекта Балева”–„разработване на нова страница на музея в интернет”- - .   изпълнено:  

Новата страница на ИМ -Батак в интернет е съобразена с целите на „проекта Балева", а именно: изключена е църквата-костница от сайта на музея и де факто от музейния комплекс въобще! Срам и позор! Тя вече НЕ Е ЧАСТ ОТ ИСТОРИЯТА НА БАТАК И НА БЪЛГАРИЯ и НЕ Е свързана и с АПРИЛСКОТО ВЪСТАНИЕ, а е обикновена селска действаща църква, пълна с мощи на светци, отишли на „ доброволно заколение” заради вярата?!

Притеснителен е фактът, че на сайта на Община Батак е подменена историята за начина, по който по време на „Османското владичество”/цитат от сайта/ в историческата църква зверски са избити 2000 души батачани , като на сайта на Община Батак в раздели  „История” и „Култура ” се казва , че те загиват при опожаряването на историческата църква , а не под ятагана на поробителя .  Заличава се също фактът, че батачани въстават срещу турското „Робство”, а не срещу „Османското владичество” , както сами заявяват в документи от епохата :„ гигантския пламен напор на деди и прадеди , за да строшат петвековните робски окови” /вж.-Заявление на поборниците –опълченци от Батак до Министъра на Просвещението 1914г.,  с което е декларирана волята на батачани Историческата църква да бъде превърната в мавзолей-костница на загиналите за Свободата

    2.3.По точка 3 от „проекта Балева”.-”формиране  на противоположен материален полюс”. Така ще бъде провокирано преосмислянето на историята, чрез нови интерпретации –        .          изпълнено               Реализацията на т.3  започва както казахме с пренареждане на музейната експозиция, което материализира идеята на проекта Балева, но е съпътствана и от вирусната инфекция на нематериални носители каквито са: 1.незаконно провежданите в Историческата църква ежедневни богослужения и песнопения, 2.антибългарското новонаписано „Житие и Акатист на баташките новомъченици”, 3.прожекция на филми на новосъздадената библейска тематика /филма „Батак- долината на светци”/, които зад маската на Православието използват най-тънката струна за влияние върху психиката - вярата на хората, което следва да гарантира успехи на „проекта Балева”, защото вярващите логично ще обявят за „антихрист” всеки благоразумен човек, който се противопостави на идеята за незаконните ежедневни богослужения  , незаконното ежедневното палене на свещи и промяната на интериора чрез незаконно внасяне на църковна утвар.

-Вместо за национални герои и въстаници загинали за Свободата на Отечеството, говорим за светци, загинали за вярата.

-Нещо повече, гаврата е пълна защото в „Житие и Акатист  на баташките новомъченици” тези светци са наречени „кротки овце и агнета”, „отишли сами на заколение” ,, Христовите агънца, обречени на ЗАКОЛЕНИЕ,СТОЯЛИ И СМИРЕНО ЧАКАЛИ РЕДА СИ,,/цитат ,стр.20, Житие/. В същото това  „Житие и Акатист”  историята за Въстанието в Батак 1876г. е изцяло заличена, подменени са важни исторически факти, с които посмъртно е удовлетворено желанието на палача на Батак- Ахмед ага Барутанлията да види отрязаната главата на водача на Въстанието в Батак -Петър Горанов, който според  „Житието” е заклан, а де факто преживява Въстанието и умира 49 години по-късно, погребан от батачани с  почести в двора на Историческата църква. Предателят на Въстанието в Батак, Ангел Кавлака ,описан като такъв  от Захари Стоянов и други  съвременници-очевидци,  е произведен светец. Заличени са имената на свидетели от епохата като Макгахан./ползвани са цитати от репортажа му,според които той е наречен просто „летописец”/
2.4.По т.4 от „проекта Балева”преосмислянето на историята при съставянето на учебниците по история на България, в частност с историята на Батак.”- изпълнява се и в голяма степен изпълнено.         Трябва да се помни и знае, че батачани въстанаха за Освобождение на Отечеството не с икони и хоругви (църковни знамена) в ръце, а с оръжие, с пушки, със  саби, с  два черешови топа и със знаме на което пише „Свобода или Смърт”, извезано от дъщерята на местния свещеник поп Нейчо,  който също е въстаник .Днес, в учебниците по история не само не се отделя заслужено място на значението на Априлското Въстание в Батак 1876г, но даже въпросът е разгледан като се говори не за героичния,  а за мъченическия аспект на събитието или само с едно изречение например се казва, че Въстанието е било потушено . Така, с едно изречение, е представена историята и в официалните издания на темите по история за кандидат-студенти. Обречена е на забрава и заличаване историята на десетдневната Свободна Република Батак , за защитата на  която  взема участие цялото активно мъжко население на Батак /което по това време има  1500  мъже-данни от книгите на Стефан Захариев и др./ръководено от Революционен комитет чрез ясно организирана военна структура от въоръжени въстаници водени от хилядник и двама  петстотници , стотници, петдесятници , десятници, а момите, жените и старците помагат в подготовката на въстанието.

      Заличават се с мълчание достоверните исторически факти за Априлското Въстание в Батак1876г. описани от съвременници като З.Стоянов, Д.Страшимиров, Й.Венедиков, А. Горанов. Всички тези очевидци и съвременници на Априлското въстание озаглавиха книгите си „Въстанието в Батак”, защото оцениха значението на това събитие. Никой от тях не написа книга със заглавие „Светците на Батак”, макар че всички те съзнаваха светостта на героичния подвиг на батачани.
Като реален резултат от казаното по-горе  :       В изпълнение на „Проекта Балева” зад маската на Православието, станахме свидетели на унищожение на българската история. Сами позволихме да бъде употребена вярата на християните за нечисти цели.      Тези, които се противопоставиха на това бяха анатемосани или обявени за антихристи:  -Вместо за музейни ценности-костите на националните герои-Априлци 1876г., вече говорим за мощи на светци, с което се създава религиозен мит, подменящ и заличаващ  реално историческо събитие .   -Вместо да пазят като очите си костите на националните герои-Априлци 1876г., както закона повелява, управниците се правят, че не чуват сигналите ни, че тези кости (които са музейни експонати и културни ценности) се продават и разпиляват по света под форма на мощи и че мухлясват в резултат на микробиологични процеси вследствие измиването им с вино, масла и вода /миропомазването от 12.05.2011г./ -Вместо да пазим веществените доказателства  от жестокото потушаване на Въстанието в Батак 1876г. се насърчава тяхното унищожение: чрез саждите и дима от ежедневно запалените  свещи се заличават следите от кръв по стените, чрез поливане с вино, масло и вода в резултат на микробиологични процеси се увреждат костите, което доведе до тяхното мухлясване и т.н. Забелязва се тежък слугински манталитет и псевдотолерантност от страна на отговорните институции в Република България и в частност Министерство на културата. Тази политика на официалната власт е в разрез с националните интереси по отношение опазването на културните ценности, като част от общоевропейското културно наследство -Вместо да прожектираме и гледаме филм за Априлското въстание в Батак по „Записките „ на З.Стоянов и  по книгите на съвременници от епохата , Историческият Музей в  Батак вече прожектира филма „Батак-долината на светците” , който е изготвен не от професионалист, а от американски рокер, може би събрат на тези български рокери,  които незаконно промениха екстериора на националната Светиня , като най-нагло, без съгласие на МК, на 16.04.2012г , рокер със свастики на дрехите монтира православен  кръст на покрива на Историческата църква, при положение,че автентичният вид от епохата на турското робство е без кръст,както всички църкви от този период. Да напомним че първообраза на Иконата на светците от Батак е нарисуван също в Америка.
 -Самото заглавие на филма „Батак-долината на светците”, създава противоположен идеен полюс на заглавието на репортажа на Макгахан  „Батак-долината на смъртта или хората без  сълзи.”, който репортаж , да напомним , събужда международната и европейска съвест и дава морални основания за Руско-Турската Освободителна война. Можем ли да допуснем тази подигравка с паметта на Макгахан?
- Историческият Музей - Батак рискува да се превърне от културно-научен институт, какъвто е по закон, в религиозна институция. Внасянето на православна църковна утвар в музейната експозиция затваря вратите за хора от другите вероизповедания, а това не е демократично. Музеят е на всички, без разлика на вяра. Груба грешка е да се разнася иконата на „светците” даже и по градове където гостува фотодокументалната изложба на ИМ Батак,с което последната добива митичен библейски, а не достоверен исторически характер; или както казва Балева- „създава се противоположен материален полюс”/например посветената на Априлското Въстание гостуваща фотодокументална изложба на ИМ Батак във фоайето на Големия Салон на БАН , март 2013г./ Нечистите намерения на Акта на Канонизация прозират в изброените по-горе факти, но най-очевадно личат в думите  и делата на следните наши висши духовници:      -В думите на митрополит Николай, в деня когато той извършва „миропомазване” на костите на националните герои Априлци-1876г.  и  прави изявление за в. „Труд“ от 12 май 2011г., като казва: „ Не съм съгласен с тази порочна практика за насърчаване на патриотизма и родолюбието“, визирайки Историческата църква и показвайки с тези думи незачитане волята на оцелелите батачани от 1876г. да я обявят за Мавзолей и „Паметник на свободата“. Митрополитът твърди още, че статутът на църквата-костница и музей е „комунистическа измислица“, а както сочат фактите , това изобщо не е така.         -Вместо панихида в памет на героите-Априлци от Батак, вече  три години на Площада в Батак ,на 17май , митрополит Николай „празнува  баташкото клане” на думи и на действия с кебапчета, бира и чалга  . Това е също и основен мотив в „Акатист на баташките новомъченици”, в който в прав текст  се казва: „радвайте се , празнувайте”  заколението”  на батачани, които според „Житието” са наречени „овце” и „агнета”         -И тъй като батачани-родственици на Априлци 1876г.,  не искат  да присъстват на тази пародия наречена  „Празника-17 май”, налага се , и стана практика, с автобуси митрополита да извозва хора от Смолянско, които срещу почерпка и дневни , да запълнят площада в Батак и да   „празнуват” тъжния и героичен за нацията ни ден, за да се внуши на обществото ни,че инициативата за канонизацията има голяма подкрепа.     -На всеслушание, на така наречения „празник” на 17 май 2013, дядо Николай обяви че е готов да купи националната памет „за милион , милион и половина лева”, и да бъдат оставени светите баташки мъченици „на мира” . Защо митрополита иска да купи нещо, което вече притежава?  -може би е притеснен от гузната съвест, че Светинята му е дарена незаконно от Кмета на Батак, чрез документни престъпления и заблуждение на обществото,  та иска финансово да обезщети ограбения български народ???.    -На същия този „празник”, пред всички присъстващи  ,Великотърновският митрополит потвърди намерението за заличаването на историята за Въстанието в Батак 1876г., като каза по адрес на канонизираните революционери-въстаници  от Батак:        „Това не са въстаници! Това са светци!”.        Поповете се объркаха какво да говорят. Ако те признаят историческия факт , че баташките светци са въстаници и че водачите им са заклели пред Левски и Волов не само себе си, а и семействата си в името на Свободата на Отечеството,ще трябва да ги деканонизират, както деканонизираха  Апостола на Свободата–В.Левски на 21.07.2004г. Затова те зачеркнаха историческата истина и казаха :Въстание  в Батак не е имало.

Вместо да следват идеите на отец Паисий,нашите попове станаха съратници на Балева      Стана така, че и Националните телевизии се отвърнаха и не искат да заснемат този гастролиращ цирк и не дойдоха през 2013г. да „празнуват баташкото клане”, та въпросната сцена с репликите може да се види само на сайта на Митрополията и ТВ7      -вместо историческа беседа  за достоверните събитията от 1876г., изнесена от образован историк, посетителите слушат  подменената история за   тези събития под формата на молитва изпята неразбираемо от дядо поп , така че никой от вярващите не може да осъзнае че е употребен да се кръсти над гаврата с националните герои , които в тези молитви са сравнени с „овце” и „агнета за заколение”.     - по нечие нареждане, с благословията на дядо Николай, изображението на Историческата църква е премахнато от печата и символите на Историческия музей в  Батак, защото някой си е въобразил, че притежава националната памет  и може да прави с нея каквото си поиска.     -по нечие нареждане Историческата църква- известна в цял свят с това име вече 138г.,сега е прекръстена и на входа й има надпис с нейното ново  име: „старинен храм”.    България и българската история вече нямат Историческа църква от Априлското Въстание в Батак 1876г. Вместо Нея те имат действащ селски митичен „старинен храм”, в който достоверната история е заменена с библейски сцени и антибългарско житие, в което паметта на националните герои е обидена с нарицания „овце;агнета за заколение”  
Заличено е името!     Осквернено и заличено е съдържанието!         Какво остава?       Българската история е посечена не с ятаган,  а  със собствената ни „вяра” !                            2.5.Оставаща цел от „проекта Балева”:
1.Да се заличат веществените доказателства за жестокото потушаване на Априлското Въстание в Батак 1876г.-следите от кръв по стените, костите на героите-Априлци, дръвниците, на които е извършена екзекуцията на героите-батачани. Пък  ако може даже и сградата на самата Историческа църква,  ведно с живата памет на батачани. 2. Българската Държава да признае, че Националното Априлско Въстание 1876г. е мит. 3. Да не помним че сме българи!Всичко това прилича на приказката „Новите дрехи на царя” , където царят е гол. Гледаме позора: някои без да виждаме, други виждаме-без да се осмелим да признаем, от страх да не ни обявят за антихристи………трети спят в дълбока „духовна кома”……… Слепи ли са държавните институции?             Обезумяха ли органите на реда и закона?   Къде е българската съвест?                            България  търси и чака  своя нов Макгахан!      Българската история е облечена в най- унизителна интерпретация , а българските християни са заблудени и употребени  да се кръстят над тази гавра с националните борци за Свобода, наречени в молитвите на църквата „овце” и „агнета за заколение”.   Никоя уважаваща себе си нация няма да позволи националните й герои да бъдат  така унижени с нарицанието „овце” , костите  им да мухлясват , да се разпродават и разпиляват по света , та макар и това да става с благословията на някой поп.      Има изказвания на  видни българи, че реалните исторически факти за жестокото потушаване на Априлското Въстание-1876г. пречат на влизането на Турция в Европейския съюз и затова определени кръгове се стремят да подменят историята       В интернет пространството на много места пише , че това е цената на влизането ни в Европейския съюз?                        И кой българин прие тази цена?.....      Защото преди да се наречем европейци,  трябва да се наречем българи!       Защото също преди да се наречем християни,  сме се нарекли българи!       В съвременна България обединение по религиозен принцип не може да се търси. Това е било възможно през IX век , при княз Борис I,  когато единствена религия е било християнството. Днес, в България има много религиозни общности, които  спешно трябва да бъдат обединени от обща национална кауза: патриотизъм и съхранение на българската история., в противен случай рискуваме разцеплението на Българската държава, а такива примери вече има с държави-съседки около нас. Това е въпрос, от който зависи Националната Сигурност на държавата
ПЪЛНИЯ ТЕКСТ ЧЕТЕТЕ ТУК :buditel1batak.blog.bg/history/2014/05/09/iskane-za-vyzstanoviavane-na-publichnata-dyrjavna-sobstvenos.1263465




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене